Foton på Facebook

onsdag 5 oktober 2011

Lars Nerman

För några år sedan (2001) var jag ner på Norrtäljes årliga höstmarknad, första onsdagen i oktober. Jag går inte gärna ner på marknaden pga alla människor då jag och stora folksamlingar inte går jättebra ihop för min stackars skalle… Måste berätta att jag är ganska svag för tecknad natur och är det med blyerts och otroligt vackert gjort så faller jag för bilden om objektet tilltalar mig. Jag har funnit min favorit bland konstnärer. Lars Nerman är helt fenomenal i det han gör. Idag är inget undantag. Marknad i Norrtälje och en man stod och sålde hans tavlor återigen blyertstecknade. Jag ville så otroligt mycket jättegärna köpa mer med tanke på de tre bilder jag redan har hemma som jag köpte för över tio år sedan. Bilder på vilka jag har?! Se nedanför… Bilderna är underbart vackra i mina ögon sett och som sagt var, jag vill ha fler av dem! Jag ska vidare till Rimbo marknad i morgon torsdag och jag hoppas att även han är där han som sålde i Norrtälje idag! I så fall SKA jag köpa en eller två till för det var några jag fastnade för idag! Dessutom var de han sålde inramade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar